Musical researches, sound productions and sound sculptures

I.F.O.S _ Internal Flux Operating System _ 2018 _ Interactive sound sculpture

I.F.O.S est un centre de contrôle et d’intervention sur l’espace architectural et acoustique du parking qui prend la forme d’ une modélisation interactive du bâtiment. Le spectateur est invité à comprendre cette structure en la manipulant via des gouvernails, l’action agit sur la spatialisation de sons produits  par la sculpture et traduisant le flux des voitures. 

_

I.F.O.S is a  control and intervention center for the architecture and acoustics of the car park wich takes the form of an interactive modeling of the building. The spectator is invited to understand the structure by manipulating it using rudders, the mouvement acts on spatialization of sounds produced by the structure imitating the flow of cars.

 

 

I.F.O.S _ Exposition “Morituri te salutant” _ 2018 Parking Broglie_ Strasbourg

Urban Blight _ 2017 _ Interactive sound and visual Installation

Urban Blight est un dispositif alliant le toucher, le son et la représentation. Le visiteur est amené à déconstruire l’image d’un parking souterrain en effleurant des parpaings de ciment. Au coeur de chaque objet se trouve un micro, le son émis par l’interaction tactile est traduit en valeurs par un logiciel informatique, ces données modifient les paramètres de la lecture vidéo.

_

Urban Blight is an installation combining touch, sound and mental conception of space. The visitor is led to deconstruct the picture of an underground car park by scratching concret blocks. At the heart of every object is a microphone, the sound produced by the touch interaction is translated into values by software, this data modifies the video playback parameters.

      Lily Prozak at Festival Exhibitronic _ 2018  Aubette 1928, Strasbourg

Le projet Lily Prozak évolue entre électro-acoustique, “field recording” (ambiances sonores),  et techno industrielle.  A travers la répétition, la juxtaposition et l’interpénétration de sons, je tente de mieux comprendre comment des éléments qui sont parfois en totale contradiction parviennent à s’associer pour créer notre environnement. En résulte une transe dansante, hybride, une célébration du chaos, à la fois mécanique et organique.

_

Lily Prozak evolves between electroacoustics, field recording and industrial techno. Through repetition, juxtaposition and interpenetration of sounds, I try to  better understand how elements sometimes in total contradiction combine to create our environment. The result is a dancing, hybrid trance, a celebration of chaos both mecanical and organic.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.